Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı ve Görevlerinin 27. Maddesi
uyarınca;
1 - Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter
Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur.
2 - Genel Sekreter, üniversite idari teşkilatının başıdır ve bu teşkilatın
çalışmasından Rektöre karşı sorumludur.
3 - Genel Sekreter, üniversite idari teşkilatının başı olarak yapacağı
görevler dışında, kendisi ve kendisine bağlı birimler aracılığı ile
aşağıdaki görevleri yerine getirir:
-
Üniversite idari teşkilatında bulunan birimlerin verimli, düzenli ve
uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak,
-
Üniversite Senatosu ile Üniversite Yönetim Kurulunda oya katılmaksızın
raportörlük görevi yapmak; bu kurullarda alınan kararların yazılması,
korunması ve saklanmasını sağlamak,
-
Üniversite Senatosu ile Üniversite Yönetim Kurulunun kararlarını
üniversiteye bağlı birimlere iletmek,
-
Üniversite idari teşkilatında görevlendirilecek personel hakkında
rektöre öneride bulunmak,
-
Basın ve halkla ilişkiler hizmetinin yürütülmesini sağlamak,
-
Rektörlüğün yazışmalarını yürütmek,
-
Rektörlüğün protokol, ziyaret ve tören işlerini düzenlemek,
-
Rektör tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
Yaşar Üniversitesi Genel Sekreterliği çalışmalarında, Kurucumuz Sn. Selçuk
YAŞAR'ın “Bilim, Birlik, Başarı” hedefleri doğrultusunda ilerlerken, Yaşar
Üniversitesi’nin amaçları doğrultusunda, Kalite Politikamıza uygun şekilde:
-
Yasal Mevzuat ve şartlara bağlı kalarak,
-
Eğitim, araştırma ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle,
-
Belirgin, ölçülebilir, ulaşılabilir en iyi ve en güvenli hizmeti
vererek,
-
Sürekli iyileştirme ilkesine dayalı,
-
Müşteri memnuniyeti gözeterek,
-
Hizmetlerinde Kalite odaklı yönetim sistemiyle,
-
Küresel ölçekte eğitimin gelişmesine katkıda bulunarak çalışmalarına
devam etmektedir.
Bu çalışmaların gerçekleştirilmesiyle Yaşar Üniversitesi’nin kalite
hedefleri olan;
-
Yaşar Üniversitesi Stratejik Planı ve Kalite Politikası doğrultusunda
görev ve sorumlulukları yerine getirmeyi,
-
Yaşar Üniversitesi çalışanları ve dış paydaşlarının memnuniyet seviyesini en üst düzeye çıkarmayı başarmaktadır.
Genel Sekreterlik, kalite çalışmaları kapsamında Yazı İşleri Müdürlüğünün “TSE EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi" ile belgelendirmenin devamına hak kazandığı çalışmaların yönetim ve kontrolünü gerçekleştirmektedir.